A projekt célja: projektközpontú és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését, ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még inkább média központúvá) téve a képzések szakmai tartalmát és tananyagait. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentés az adott szakképesítések diákjai vonatkozásában.
                    A projekt benyújtásakor rendelkezésre álló adatok
szerint a partner országok többségében az iskolai lemorzsolódási arány magasabb
volt az európai átlagnál, illetve jóval elmarad az EU2020 stratégia által
meghatározott 10% célértékhez képest. 
Egyes EU-államok esetén, így különösen
Spanyolországban és Olaszországban a pályázat benyújtásakor elérhető adatok (21,9%
és 15%) szerint ez az érték jóval magasabb volt az elfogadható szinthez képest.
A legutóbbi jelentésben a jelzett értékek javulást mutatnak (19% és 13,8%)
ugyan, de még mindig távol állnak az EU által meghatározott szinttől. 
A lemorzsolódási arány hazánk esetében is kedvezőtlenebb
az európai átlaghoz viszonyítva, a részletes adatokat az alábbi táblázat
tartalmazza.
| 
   | 
  
   2009  | 
  
   2010  | 
  
   2011  | 
  
   2012  | 
  
   2013  | 
  
   2014  | 
  
   2015  | 
  
   2016  | 
 
| 
   EU átlaga  | 
  
   14.2  | 
  
   13.9  | 
  
   13.4  | 
  
   12.7  | 
  
   11.9  | 
  
   11.2  | 
  
   11  | 
  
   10.7  | 
 
| 
   Magyarország  | 
  
   11.5  | 
  
   10.8  | 
  
   11.4  | 
  
   11.8  | 
  
   11.9  | 
  
   11.4  | 
  
   11.6  | 
  
   12.4  | 
 
Az Európa 2020 hazai megvalósítását célzó Nemzeti Reform
Programban a Magyar kormány is vállalta, hogy 2020-ra a korai iskolaelhagyás
arányát 10% alá csökkenti. A szakterületre vonatkozó tervezési dokumentumokhoz
kapcsolódóan tehát az oktatást-képzést középfokú végzettség/szakképzettség
nélkül elhagyó 18–24 évesek arányának 10% alá történő csökkentése hazánkban
stratégiai célkitűzéssé vált.
A lemorzsolódás csökkentésének lehetőségét a
partnerség a tanítási paradigma újragondolásban látja,
olyan innovatív szakképzési módszerrel, amely a fiatal szakképző diákokat a
tanulási folyamat középpontjába állítja. Az innovatív módszertant a "playlists"
– „lejátszási listák" fogalma inspirálta, ami olyan tanulási
tapasztalatcsomagokból álló képzési modul, amelyet a tanulóknak végig kell
„játszaniuk” a végső értékeléshez, eredményéhez.
A Let’s play VET projekt célja a projektközpontú
és játékos tanulással fejleszteni a partnerországok grafikus szakképzését,
ezáltal innovatívabbá, érdekesebbé (még
inkább média központúvá) téve
a képzéseket. Hosszú távú cél pedig a lemorzsolódás csökkentése az adott képzések
vonatkozásában.
·        
zárt e-platform
kialakítása a képzési modulok számára és ezek tesztelése;
·        
irányelvek
kidolgozása – a konzorciumban résztvevő országokba történő transzferálhatóság
érdekében;
·        
az e-platform
tesztelése és országok közötti hasznosíthatóság érdekében diák mobilitások.